دانستنی های سرطان

تاریخ انتشار: 5 اسفند 94 | بازدید: 6286 مرتبه | دیدگاه:

فوتبال به من همه چیز داد سیگار آن را پس گرفت

یوهان کرایف اسطوره فوتبال جهان و مبارزه با سرطان ریه!
یوهان کرویف، اسطوره بارسلونا و تیم ملی هلند به سرطان ریه دچار شده است. رسانه های اسپانیایی نوشتند یوهان کرایف 68 ساله که سابقه سه دوره قهرمانی در اروپا با آژاکس را دارد، بر اساس اعلام پزشکان به بیماری حاد سرطان ریه مبتلا شده است. روزنامه اسپانیایی ال موندو دپورتیوو با اعلام این خبر عنوان کرد که یوهان کرایف برای مشخص شدن میزان پیشرفت سرطان ریه اش باید تحت معاینات دقیق پزشکی قرار بگیرد.


یوهان کرایف که سال ها سیگار می کشید، در سال 1991 ،پس از یک حمله قلبی، تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت و به سرعت بهبود پیدا کرده است حالا در آستانه هفتاد سالگی باید در مبارزه ای سخت، شیوه های درمانی جدیدش را بیازماید. او در یکی از تبلیغات دپارتمان سلامتی کاتالان گفت: فوتبال به من همه چیز داد، تنباکو همه آن ها را پس گرفت. درحال حاضر نیز روحیه قوی دارد و درمانش را بدون وقفه ادامه می دهد.
بعد از فوت تیتو ویلانوا به خاطر سرطان، حالا بارسلونایی ها بیش از پیش نگران اسطوره شان هستند. بعد از انتشار این خبر اما تمرکز دنیا به آن معطوف شد و پیام های حمایت به سمت ستاره اسبق آبی و اناری ها سرازیر شد. حتی لیونل مسی در صفحه فیس بوکش عکسی از کرایف گذاشت و برای او نوشت: قوی بمان یوهان. کرایف اما در واکنش به پیام های هوادارانش متنی آماده کرده و آن را در توییترش قرار داده است. به گزارش بی بی سی، کرایف در توییترش نوشته: از همه شما به خاطر پیام هایتان ممنونم. مخصوصا از پیام هایی که از من حمایت کرده بود، واقعا ستودنی بود.ادوین فان درسار، دروازه بان اسبق آژاکس، منچستریونایتد، یوونتوس و فولام، در پیامی برای کرایف نوشته: برای یوهان و خانواده اش آرزوی قدرت و ریکاوری ای سریع دارم.

بارتومئو، رئیس بارسا، نوشته: یوهان تو در این یکی هم برنده می شوی. همه باشگاه با تو هستند.سرویس فوتبال اسپورت تی وی نوشت: یوهان کرایف یک بار دیگر از تمام آنهایی که به او برای کامل کردن روند درمانش برای غلبه بر بیماری سرطان ریه، قوت قلب و دلگرمی دادند تشکر کرد.


اسطوره و سرمربی پیشین بارسلونا در گفتگو با نشریه تلگراف اظهار داشت: تمام حمایتهایی که از من صورت گرفته، بسیار منقلب کننده هستند و به من قدرت فراوانی برای مبارزه با بیماریام میدهند. بعد از دریافت پیامهای حمای تآمیز به همسرم گفتم: میبینی، مردم هنوز هم واقعا مرا دوست دارند.


کرایف در رسیدن کشورش به فینال جام جهانی در سال 1974 نقش موثری داشته است و البته با شکست به آلمان غربی موفق به قهرمانی در آن سال نشده است.
هنریک یوهان کرایف، که بیشتر با نام یوهان کرایف شناخته می شود، متولد ۵ آوریل 1947 در آمستردام ۲ هلند است. او 48 بازی ملی انجام داده و 33 بار توپ را وارد دروازه حریف کرده است. در جام جهانی فوتبال سال 1974 یکی از بازیکنان موفق آن دوره از مسابقات جام بوده و با 7 بازی 5 گل به ثمر رسانده است.مربی سابق فوتبال هلند است. او سه مرتبه به عنوان بازیکن سال اروپا انتخاب شده است (۱۷۹، ۳۷۹ و ۴۷۹) و از این ۱ ۱۱ حیث در کنار میشل پلاتینی ومارکو فان باستن رکورد دار محسوب می شود. کرایف مشهورترین پیرو فلسفه فوتبال موسوم به توتال فوتبال است که توسط رینوس میشل پایه گذاری شده است.
در سال ۹، کرایف در یک رای گیری که توسط ۱ فدراسیون بینالمللی تاریخ و آمار فوتبال انجام شد بعد از پله، به عنوان دومین بازیکن قرن انتخاب شد. وی همچنین در رای گیری دیگری که توسط نشریه فرانس فوتبال انجام شد به عنوان سومین بازیکن برتر تاریخ برگزیده شد.


یوهان کرایف عنوان بهترین بازیکن جام جهانی 1974 را به دست آورد و در این سال برای سومین بار مرد سال فوتبال اروپا شد. کرایف پس از ده سال حضور موفق در آژاکس به بارسلونا رفت و در اولین فصل حضورش به مقام قهرمانی لیگ اسپانیا دست یافت. او فوتبال را در هفت سالگی آغاز کرد. مادرش یک نظافتچی در باشگاه آژاکس آمستردام بود، جایی که رینوس میشل او را کشف کرد. پسر وی، یوردی نیز یک فوتبالیست معروف است که مدتی نیز در بارسلونا شاگردش بوده است.

 

 

فوتبال به من همه چیز داد سیگار آن را پس گرفت

مجله دانستنیهای سرطان