دانستنی های سرطان

تاریخ انتشار: 27 خرداد 93 | بازدید: 6307 مرتبه | دیدگاه:

مؤسسه خیریه بهنام دهش پور

مؤسسه خیریه بهنام دهش پور مستقر در بخش سرطان بیمارستان شهدای تجریش، نام جوان قهرمانی را بر پیشانی دارد که در آغاز هفدهمین بهار زندگی اش به بیماری سرطان مبتلا شد و طی سه سال جدال با این بیماری در سن 21 سالگی درگذشت. وی با وجود بیماری شدید تمام وقت خویش را صرف کمک رسانی به هموطنان مبتلا به سرطان کرد. پس از او که آغازگر این راه عظیم بود، خانواده، دوستان و دیگر داوطلبین راه او را تا به امروز که بیش از یک دهه از فعالیت مؤسسه خیریه بهنام دهش پور می گذرد، ادامه داده اند.


 رسالت سازمانی این مؤسسه ارائه خدمات رایگان درمانی، پزشکی، بهداشتی و فرهنگی در سطح بین المللی به بیماران مبتلا به سرطان و خانواده های آنها بدون هرگونه محدودیت سنی، جنسی، ملیتی، مذهبی و یا نوع و مرحله بیماری سرطان است. این مؤسسه سازمانی غیردولتی(NGO) است و کلیۀ خدمات خود را بدون هیچگونه  وابستگی به سازمان ها و ارگان های دولتی ارائه می نماید. اکنون پس از 19 سال مفتخریم که به پشتوانۀ بیش از 4500 عضو داوطلب، به فعالیت خود ادامه می دهیم. کلیه هزینه های این مؤسسه از کمکهای مردمی و عواید حاصل از برگزاری مراسم مختلف تأمین می گردد.


این مؤسسه طی 19 سال فعالیت در راستای ارائه خدمات درمانی و پزشکی، خدمات حمایتی و مددکاری و خدمات رفاهی و اقامتی به بیش از 7000 بیمار کودک و بزرگسال مبتلا به سرطان گام برداشته و در این راه کادر مجرب و حاذق پزشکی و درمانی، متخصصین در زمینه مددکاری و روانشناسی، کارشناسان در زمینۀ روابط عمومی و امور بین الملل، مالی و اداری، منابع انسانی و توسعه سیستم، تبلیغات و اطلاع رسانی، جلب و جذب کمک ها و مشارکت های مردمی، فن آوری اطلاعات و انفورماتیک، جوانان پُرشور و خیّر به عنوان بازوی اجرائی مؤسسه در اجرای پروژه های مختلف، همواره فعال و کمک به همنوع را والاترین هدف خود قرار داده اند.


این مؤسسه در راستای انطباق با مجموعه جامعی از معیارهای بهترین روش های کاری، خود را در مسیر ممیزی و ارزیابی قرارداده و طی چهار سال متوالی موفق به اخذ گواهینامه بین المللی SGS شده است، به ترتیبی که بیش از همیشه و با قوت بیشتر، بالاترین اطمینان ممکن را به تمامی ذینفعان خود در جهت نیل به پاسخگوئی، کارایی و پایداری بهینه اهداف و برنامه های خود ارائه می کند .


مؤسسه خیریه بهنام دهش پور در آگوست سال 2011 موفق به کسب مقام مشورتی شورای اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد (ECOSOC ) گردید. این مؤسسه خیریه سازمانی است که در فضای بین المللی فعالیت کرده و در این فضا توسط سازمان های دیگر دیده می شود.
این مؤسسه با بررسی ابعاد بهترین روش های کاری در زمینه نظام راهبردی، مدیریت صداقت، ارتباطات و آگاهی رسانی و سرمایه-های انسانی، تدوین مؤلفه های مدیریت در خصوص سیستم ها و روش های مالی و اداری، بررسی بهبود مستمر در امر برنامه ریزی، بررسی، اجرا و عملیات و برآورده نمودن انتظارات جوامع اهدا کننده کمک های مالی در خصوص شفافیت، کارایی و اثربخشی، گام برداشته و این گستردگی فعالیت را مایه مباهات می داند.

(روابط عمومی خیریه بهنام دهش پور)

مؤسسه خیریه بهنام دهش پور

مجله دانستنیهای سرطان